CAPODIVENTO - HAND MADE

Capodivento bicikl je ručno rađena rama, čelik s potpisom dizajnera Borgrani ili slično. Iako sam pokušavao e-mailom kontaktirati Talijane nitko mi se nije javio. Vjerojatno ne znaju Engleski. Talijani imaju veliki broj malih „biciklističkih“ firmi i Capodivento je jedna od njih.

Ispod naljepnica Capodivento kriju se naljepnice BORG A. HAND MADE, nisam išao skidati slojeve jer bi svašta moglo nastati, ostavio sam kako je bilo u trenutku kad sam dobio bajk.

Izgleda da je osnivač i vlasnik bivši trkač Damiano Capodivento iz gradića Caronno Pertusella blizu Milana. Rođen je 1943., bio je profi vozač od 1966-1969., a vozi i danas seniorske trke. Živahan 70-godišnjak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovo su fotke Capodiventno s Web-a. Samo tri bicikla od toga jedan novi.

 

 

 Zlatni Capodivento-2

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

turbo novi Capodivento 

 

Moj Capodivento je opremljen Cambio RINO mjenjačima (izgleda ukraden dizajn od SunTour-a) i kotačima, od Gipiemme su kočnice, pogon i pedale, a volan je Ambrosio, „završeci“ rame i vilice te matice volana su Campagnolo. Poluge pedala su Ofmega.

Nažalost rama je svega 50 cm i to je najveći problem. Zato sam odlučio srediti ga za potencijalne nasljednike. Slično kao što i Pattek Phillipe-ovci kažu za svoje satove: “You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation.”

Bicikl nema serijski broj, vjerojatno zato što je ručno rađen u maloj manufakturi. Naljepnica koja je izgleda naknadno stavljena kaže 1981. godina no to ne mora značit da je bike iz 1981. U svakom slučaju tu je negdje tj. star 30-tak godina.

Na volanu piše Ghirardi, pokušao sam nać vozača s takvim prezimenom no nisam baš uspio.

Dijelovi su svi u izvrsnom stanju, kada se usporedi s Favoritom to je ogromna razlika. OK, Capodivento je dosta mlađi, rađen je po mjeri i ručno, prava je specka za profi vozače. Ima 8,7 kg što je obzirom na ramu od 50 cm vjerojatno full ok. Sve je izrađeno filigranski npr. sajle su rezane na minimum i onda lotane (kuglice) jer u to doba nije bilo završetaka za sajle.

Nigdje nema lufta i tragova istrošenosti, osovina pogona je ko nova. Možda stvarno nije puno vožena. Moj susjed ju sigurno nije vozio jer mu je veličina bila premala.

U svakom slučaju Talijani su maheri to se zna, njihove makine za metalnu industriju su zakon, ne znam da li su bolji od Nijemaca ali tu su negdje, za bicikle naravno prvi.

Ja sam probao sjest i stvarno je malo, volan mi je na nosu, poluge pedala su kratke, sic je ko dječji, ali svakako ću probat vozit čist da osjetim bajk na cesti. Valjda me netko od pravih igrače nebu vidil jer bu rekel koji je ovo debil na tak malom bajsu….

Od repariranja tu nije bilo puno muke, standardno sve raskopat (skoro sve su imbusi), oprat, očistit i zglancat. Muka je bila oko skidanja tabular kita tj. ljepila/cementa.

Svi su dijelovi oriđiđi, ostavio sam i original gripove nek si nasljednici stave kaj im paše, osim pitanje da li buju gripovi propali dok se nasljednici ne pojave…

Sic je od antilop kože,vjerojatno da se ne skliže kad se namoči? Njega sam opral, očistil s četkom za antilop i našprical sa sprejem za smeđu antilop kožu. Skoro ko nov…

Jedino kaj je trebalo poštelat je drop-out, za to ima poseban genijalan alat i sad je beba. Dropout je bil malo spigan pa je mjenjač išel u špajhle kad je bil na najvećem zupčaniku na krancu.

Jedino kaj je novo je lanac, mast, bužiri, sajle i tabulari.

Sve u svemu uloženi radni sati na Favorit i Capodivento su neusporedivi. U prosjeku je valjda ok.

 

 

C1-2

 

 P6210081

 P6210099-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P6210130-2