NALJEPNICE

Sve je u stvari počelo s naljepnicama ili Samolepky kako kažu Česi. Bile su u očajnom stanju. Naime, čim sam donio susjedov bajk F12 počeo sam guglati i negdje na nekom blogu u češkoj sam vidio malu fotku s naljepnicama. Pitam dva Čeha znaju li tko ima i jadan od njih me uputi na Čeh1. Super. I Čeh 1 pošalje fotke svih mogućih varijanti. Odaberem one kakve su na mom biciklu, ali nema naljepnice na kojoj piše F12 tj. model bicikla i koja ide na štangu rame u kojoj je sic. OK, nema veze.

 

 

 

Kad su stigle naljepnice nisam baš bio sretan. Plava boja na samoj naljepnici je dosta tamnija od one na fotkama Favorita s interneta, Ja se naravno ne mogu sjetiti točne nijanse plave boje s mog 1973. A i fotke koje imam od 1973. su crno bijele pa tu baš i nema nekih CSI metoda za vidjet kak je to bilo.

Rekoh dobro, tamniji tonovi na suncu posvijetle nakon vremena mi bi rekli „apšisaju“. Ustvari i monitori kompova daju druge tonove, znate ono kad radite PPT prezentaciju pa na monitoru jedna boja, pucaš na platno ono nešto drugačija. 

U svakom slučaju naljepnice su ok. 

Kad sam ih već naručio kaže dečko za farbanje ima njih koji ti pofotkaju stare naljepnice i naprave u digitalnom tisku potpuno nove. Da, to je super, ali ako fotkaš staru naljepnicu onda fotkaš i stare boje, pa na novo lakiranom bajsu dobiješ stare boje. Nije to to……

Pito sam ove koji rade digitalni tisak i te fore, kaže treba im originalni fajl, pa u vektorima napravljena kontura, nemam to, nema ni Čeh1 ni Čeh2, nema na Internetu.

I onda se preko frenda sjetimo Nene grafičara, on je maher, radi godinama, Pošaljem ja Neni fotke naljepnica dobivenih iz Češke i fotke F12 modela 1963, veli Neno može se to zrihtati. Ok, ajmo na kavu, donesem mu Češke naljepnice i sve razjasnimo. Sve se može…

Dođem doma i sjetim se da mu nisam poslal fotke mog F12 1965. prije repariranja, a tam su neke naljepnice drugačije. Pošaljem mu, Neno veli treba bit origigi. Ok, ajmo vidjet. Iz moje fotke se ne vidi preveć, ali Neno napravi „prototip“ za pet. Gledam, uspoređujem, malo korekcije i super. Šaljem Čehu 1 i 2 svoje fotke, pitam jel to tak tvornički bilo naljepljeno, nitko ne zna, vele svašta se radilo. OK, onda idemo kak je bilo prije repariranja, valjda nije nitko dodavao „svoje“ naljepnice. Neno napravi obje varijante: F12 1963. i na bazi mojih fotki F12 1965. Velim ajmo mi oriđiđi pa se bu vidlo prije i poslije ko one fotke plastičnih operacija s tim da je ovdje cilj drukči tj. nos mora bit isto grdi kak je i bil, a „dude“ (cice, grudi) moraju i dalje „viset do kolena“.

Kad je Neno napravil prototip, odem u podrum i zmerim još jenput ramu ovaj put detaljnije tj. C-C (od centra pogona do centra gornje cijevi) i od centra pogona do vrha prednjeg mjenjača. Pošaljem mu mjere u ppt, ima u prirodnoj veličini naljepnice koje sam dobio iz Češke, valjda bu to dost za „šacologiju“ mjera.

File za naljepnice je gotov, veli Neno kupi si folije i sam isprintaj na ink-jet printeru, ok, imam printer baš ganjam tonere po dućanima, ajmo gledat gdje ima folija. Ima u Narodnim Novinama ali samo veliko pakiranje, meni treba jedna/dvije folije maksimum. Pitam u dva lokala kaj delaju naljepnice, deru oni to fino. Nedam 150-200 kn za naljke. Moja bolja polovica se kuži u te stvari to je njen projektić, kupili bumo folije u Beču.

Prošao sam par dućana u Beču i nisam našao bijelu foliju, sjajnu, A4 format za InkJet. Osim toga sve su veća pakiranja pa sam odlučio ipak dati u Print Studio. …………..

Tehnika ljepljenja je dobar trik, u vodu stavit par kapi deterdženta za posuđe, pošpricat po rami i onda možeš fino pozicionirat, pomicat kak ti treba, istisnut mjehuriće i kad se osuši (pol dana recimo) onda je super. Negdje na web-u piše bajker (onaj pravi s motorima) da može i piva. Opet piva cjenik. Budem ja rađe probal s ovim za suđe.