PEDALE

Prvo sam krenuo skidati pedale. Znam da lijeva ima lijevi navoj, stavim 15-icu viljuškastu, ne ide zapeklo do boli. Trebat će veći ključ kojeg nemam. Znači rješenje poluga, ali gdje ju naći. OK treba čelična cijev koju nemam. Uzmem čeličnu sic štangu ne ide na ključ. Sjetim se imam u stanu čeličnu šipku za blokadu bubnja na veš mašini, odem po to, uzmem držač sica kojeg sam mislio koristit ali rekoh ajmo riskirat. Rastavim držač sica, navučem ga na ključ, složim natrag držač sica, provučem štangu kroz držač i wow eto ti Gorenje alata, tipično „prisposobljenje“ ruske mehaničarske škole. Pedala je dolje !!!!!!!! Cijeli svijet je moj…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pedale su no-name, znači nema čišćenja nego idu na furdu rezervnih dijelova. Uzimam Gipiemme pedale s drugog bajka, treba očistit u benzinu, trebam posudu koju nemam, ak uzmem ženi nešto bit će što bi rekli „belaja“. Osvrćem se po svojoj veš kuhinja radioni, spazim plastičnu posudu (vjerojatno od boje za farbanje zidova), pedale rastavljene bez problema, imaju i klipsere s kožnim remenima, sve to rastavljeno i okupano u benzinu. Složeno sve, radi ko beba. Ali jedna kopča na remenu klipsera na jednom mjestu polomljena, nije dobro. A i moja noga 46/47, današnje tenisice, kožni remen će biti kratak. Deri po Internetu, našo remene za klipsere u Rog-Joma, 30 kn, kopče 100% ista mehanika danas kao i onda 60-ih, ali nisu kožne nego plastične i hvala Bogu dulje, super.

E sad, gdje naći Favorit pedale. Nađem model Favorit special na Internetu, šaljem Čehu2, kaže to je model iz 80-ih, ima on ČZ pedale (ČZ je bila češka tvornica radila pištolje, motocikle, a surađivala je s Favorit Rokycany tvornicom 60-ih godina, imo moj stari takav pištolj, htio mi ga poklonit, reko nemoj mi pištolje u kuću, dao on nekom frendu). Na slici Favorita 1963. točno takve pedale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nikola iz Novog Sada našo ČZ pedale, otišo vidjet, inspektirao do boli, majstor se čudi što ovaj tolko picajzlira, a Nikola i sam slaže vintage Favorit pa zna čovjek što gleda. Kaže pedale super.

Evo stigle ČZ pedale od Nikole, transport bus Novi Sad – Zagreb, idem na Autobusni, baš počela kišurina, šetam, čekam , evo ga konačno. Sve u redu, vozač daje paket, ja odmah otvaram, srećom nije bjesomučno oblijepljen, vadim pedale, sjaje se ko nove, super.

Dolazim doma, odmah u radionu. Te pedale Česi zovu Lodičky (lađe, imaju zakrivljene vanjske rubove). E zbog tog ruba odmah problem, ne mogu odšarafiti kapicu na osovini da bi ih mogao rastavit. Inače imam sve moguće ključeve: okaste, viljuškaste, milimetarske, colovne, tanke, debele…. Prostor između tih rubova/rogova i kapice je jako mali. Kapica ima cca. 12 mm „maticu“, probam kombinirkama manjima, predebele, probam špicangama nemreš stisnut. E onda nađem neki okasti ključ nepoznatog porijekla i namjene, tanak ali mrvicu prevelik. Sjetim se štosa od starog, a to je da u okasti ključ gurneš tanki šrafciger kako bi „dodao“ koliko ti fali. OK, pedala u jednoj ruci, ključ u drugoj, a s kojim ću kur… držat šrafciger. Ništa, drvenu dršku malog šrafcigera, neopranu naravno, stavim u usta, sagnem se, umetnem između ključa i kapice i stvar krene. Super.

Dalje sve ok, rastavim, gledam s jedne strane kuglice jako male, nikad vidio tako sitne, ide ih 15 komada. Valjda je to u redu. Sve to u benzin, operi ,mast, složi i ok. Malo je glupa regulacija zategnutosti, nisam to vidio ranije, tj. nema da konus možeš šrafcigerom blokirat pa stegnut maticu, nego ima dva utora na konusu s kojima ga zategneš, pa kad staviš podlošku i maticu nema više reguliranja. Uglavnom iz par put skidaj/stavljaj sve prošlo dobro.

Inače, kao što sam već pisao ČZ (Češka Zbrojovka) je radila pištolje, motocikle itd. Očito su tih 50./60.-tih godina imali neke svoje štoseve. Nisam stručnjak za materijale, ali se vidi da su pedale napravljene kao da će iz njih pucat tj. materijal je super.

Složim ja tako obje pedale, pa stavim klipsere, vidim pedale imaju drugačije rupe, rekoh idem ja kod starog fali mi šarafa, podloški i matica pa ću ja to dobro zašarafit, po tri komada za svaki klipser.

E sad, te „lađa pedale“ su dosta uske, zbog onih zakrivljenih rogova današnje glomazne tenisice baš ne pašu. Pa neću valjda još morat neke vintage smrdljive šprinterice nabavljat. Onda se sjetim, imam jedne turbo nove Ecco cipele crne, nosio par puta, uske, malo tijesne. Probam ja to, beba!. Đon točno sjeda gdje treba. Zgledal bum ko Grumf u tome, ali ok, tak i tak je vintage bajk. Odfurao sam cipele šusteru da mi pobrusi unutarnju stranu prednjeg dijela i pete tako da dobijem više prostora tj. da mi cipele budu uže kak ne bi zapinjale u vožnji. Imam cipelu broj 46 pa je to malo preveliko.